67. İnsanların kaderi önceden yazılmış mıdır?
67. İnsanların kaderi önceden yazılmış mıdır? **
Kutsal
Kitap’a Göre
Evet Hayır
Kuran’a
Göre Evet Hayır
KUTSAL
KİTAP’A GÖRE
Tesniye
11:26……Bakın, ben önünüze bereketi ve lâneti koyuyorum…Allahınız RABBİN
emirlerini dinlerseniz, bereket…dinlemezseniz…lânet.
Tesniye 30:19*…..Senin önünde hayatla ölümü, bereketle lâneti koyduğuma, gökleri ve yeri size karşı bugün şahit tutuyorum; bunun için hayatı seç, ta ki…yaşıyasın…
Yeşu 24:15-22……kime kulluk edeceğinizi bugün seçin; fakat ben ve evim halkı, biz RABBE kulluk edeğiz.
Mezmur 119:30……Ben sadakat yolunu seçtim; Hükümlerini önüme koydum.
Mezmur 119:172-173.ben senin vesayanı seçtim.
Sül. Mes. 1:28-29..cevap vermiyeceğim…çünkü bilgiden nefret ettiler, ve RAB korkusunu seçmediler.
Hezekiel 18:20&30-32.Bundan dolayı…herkese kendi yollarına göre hükmedeceğim…
Yuhanna 1:12-13*…Ancak, kendisini kabul edip adına iman edenlerin hepsine Tanrı’nın çocukları olma hakkını verdi.
Romalılar 2:11…..Tanrı insanlar arasında ayrım yapmaz.
1 Timoteyus 2:3-5..O, tüm insanların kurtulmasını ve gerçeğin bilincine varmasını ister.
KURANA GÖRE
A’raf
7:34………Her ümmetin bir süresi vardır.
Ra’d 13:27………Allah, dilediğini…saptırır…iletir.
Enbiya 21:47…….Kıyamet günü için adalet terazileri kurarız.
Kasas 28:68……..Rabb’in dilediğini yaratır ve seçer. Seçim onlara ait değildir.
Ahzab 33:38……..Allah’ın emri, olup bitmiş bir kaderdir.
Saffat 37:96…….Oysa siz de, yaptığınız (bu şeyler) de Allah yaratmıştır.
Kamer 54:49*…….Biz her şeyi bir kadere, göre yarattık.
Hadid 57:22*…….hiçbir musibet yoktur ki biz onu yaratmadan önce, onu bir kitapta (yazılmış…tespit edilmiş) olmasın.
Müddessir 74:31….Allah dilediğini şaşırtır, dilediğini doğru yola iletir.
Dipnot : Hıristiyanlıkta, bu konuda iki farlı görüş vardır. Bu görüşleri ortaya atan Calvin ve Armenius’tur. Calvin’e göre insanların kaderi yazılmıştır; Armenius’e göre ise, insanların özgür iradesi vardır ve bunu kullanarak kendi kaderlerini çizebilirler. İslamiyet’e göre kader vardır ve bu İslam’ın ve imanın temel şartlarından birisidir.